Selecteer een pagina

Om een duidelijke positie in de markt in te nemen, zodat je om de juiste redenen gezien en gevonden wordt, heb je een sterke fundering nodig met je onderneming.

Voor ons fundament hebben wij flink wat keuzes moeten maken. Absoluut geen gemakkelijke en zelfs drastische keuzes met flinke consequenties. Ook wel ‘Kill your darlings’ genoemd. Juist door die keuzes hebben wij onze kernwaardes gevonden en een heldere missie en visie. Dus volledige helderheid van waar we staan en waar we naartoe willen.

 

Jouw POSITIONERING in de markt

Er zijn twee type aanbieders in de markt, namelijk:

  1. Degene die op welke manier dan ook opvallen in de ogen van de klant.
  2. De overige menigte. Het kuddedier. Het voor-jou-tien-anderen bedrijf.

Als jij je goed in de markt positioneert, val je op. Ook trek je de juiste doelgroep aan. Jij hebt keuzes gemaakt die in hun ogen het verschil maken in de wereld. Positioneren is niet minder dan duidelijke keuzes maken. Als je het lef hebt om echt te kiezen, dan groei je! En als dat betekent dat je afscheid moet nemen van wat je na aan het hart ligt, so be it!

 

Keuzes maken

Wij vrouwen vinden keuzes maken meestal erg moeilijk. Keuzestress kunnen wij niet altijd handelen. Maar na één goed doordachte keuze te maken, worden de keuzes daarna steeds makkelijker tot op een moment dat er geen keuze is, maar een simpel antwoord. Welke hulpvraag van je klanten krijg jij het liefst? Dit geeft inzicht met welke klant en welk probleem jij graag bezig bent. Dit zegt ook meer over de doelgroep die bij jou past. Bij elkaar opgeteld zijn dit de eerste twee sleutels van het fundament van jouw reis naar een merk.

 

Bij het positioneren van jou en je onderneming gaat het om VERTROUWEN

Het vertrouwen dat klanten in jou, jouw onderneming en jouw product leggen. Zie jouw onderneming, jouw product, jouw merk als een levende persoon die je kunt vertrouwen. Jouw doelgroep moet jou altijd kiezen, ook als zij een ton aan keuzemogelijkheden hebben. Door de juiste kernwoorden te gebruiken die de doelgroep aanspreekt en jou vertegenwoordigen maak je verbinding. En als je ook nog eens hun probleem kan oplossen heb je een win-win situatie.

a brand is a promise.

It creates expectations

that you have to deliver 

 

Creëer je fundament naar een sterk merk

In het vorige blog ‘De eerste Sleutel waardoor je opvalt met je onderneming!‘ heb je je kernwoorden gevonden. In dit blog heb je de keuze gemaakt met welke hulpvraag je klant rondloopt, welke jij het liefst oplost voor ze. Wij zijn benieuwd met welke vragen jouw klanten rondlopen. Of je hebt zelf een vraag die jij graag opgelost ziet. Laat die vragen achter in het reactie veld.

Annemiek de Nijs en Renate van Dijk

How to be a Queentrepreneur

Boek Ontdek jouw Inner Queen als Verdienmodel

Lees alles over dit onderwerp in ons boek en vraag de gratis hoofdstukken aan op: www.howtebeaqueentrepreneur.com/gratis-hoofdstuk

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.