Selecteer een pagina

Nu je weet wat jouw kenmerkende kernwaarden zijn, waar je voor staat en wat je stip is op de horizon, heb je nu in principe je belofte die je met jezelf hebt gemaakt en dus ook naar je doelgroep waarvoor zij bij jou terecht kunnen. Deze waardevolle input vormt de basis voor de merkidentiteit die bij jou past! In feite is het een kernachtige samenvatting op één A4.

 

Welke boodschap geef jij af

Nadat ik net was begonnen met mijn onderneming was ik druk bezig met hoe klanten te krijgen. Bezig met flitsende ontwerpen in de vorm van flyers en kaartjes met de boodschap dat ze bij mij moesten zijn voor al dat moois. Ik dacht de klanten echt aan te spreken door het gebruik van kleuren, vormen en sprekende foto’s. Mijn grootste focus was op gelikt drukwerk maken met een super mooie huisstijl en cool logo. Ik heb jaren ervaring in dit werk en dat moest de wereld weten. Ik ontwerp de mooiste dingen! Ik lever goede service in drukwerk! Ik maak een unieke huisstijl welke overal ingezet kan worden, in alle communicatie-uitingen.

Tuurlijk kan ik dat. Ik heb jaren ervaring en ben creatief. Ik kan de oplossing leveren op een vraagstuk. Maar op elke hoek kan je een grafisch ontwerper vinden die precies dit ook doet en kan en zelfs goedkoper. Wat maakt mij nou anders dan al die anderen? Waarom ben ik meer waard dan die anderen?

 

De stap naar jouw verhaal

Jouw doelgroep zit niet te wachten op dromerige en vage verhalen. De klanten willen precies weten wat ze aan je hebben, wat jij hen te bieden hebt en vooral waarom ze voor JOU moeten kiezen. En dat allemaal gebonden aan dingen die op dat moment spelen in HUN leven. Het is zo belangrijk om te weten dat het bij het entrepreneurschap niet om jou draait, maar om de ander!

 

Jouw verhaal maakt het onderscheid

Niets is beter dan een echt verhaal, want het is uniek en het is van jezelf. Jouw verhaal gaat over waarom je de dingen doet zoals je ze doet. Hoe je tot dit punt, waar je nu staat, bent gekomen. Het is de kern van wat je verkoopt en waarom. Jouw verhaal vol beren op de weg en hoe je die verslagen hebt. Een reis die jij de ander gunt zonder al die beren op de weg, een snellere route om te komen waar ze heen willen.

Jouw verhaal is het visitekaartje naar je doelgroep. Een karakteristiek en consistent verhaal is het unieke vertrekpunt voor alle communicatie om een optimale branding neer te zetten. Een goed verhaal zorgt voor een unieke en nieuwe invalshoek. Op de lange termijn maakt jouw verhaal hét verschil met de concurrentie. Jouw verhaal brengt gevoel over. Het bouwt vertrouwen. Het maakt je uniek, authentiek en echt! Met dit verhaal kun je je merk een uiterlijk geven. Een uniek vertrekpunt voor alle communicatie om de optimale branding te creëren.

 

Deel eens een onderdeel van jouw verhaal hieronder in het reactieveld. Wellicht dat je daarmee al iemand kunt inspireren of een ander perspectief kunt geven. Een transformatie begint met delen!

Hou van jezelf,
Annemiek en Renate  

Bron: ‘Ontdek jouw Innerqueen als Verdienmodel. Het Creatief Managementboek naar Vrouwelijk Leiderschap’.

Boek bestellen?
innerqueen.nl

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.